imperfect is PERFECT
cleaning time
Sunday, February 5, 2017 | 3 cute earthling |
*while listening GOOD DAY by IU*

hello there earthlings. hellooooooo. Sisa-sisa cuti sem seakan-akan menampakkan hujungnya *cehh* dan aku semakin resah gelisah tak menentu sebab masih dalam mood honeymoon daripada segala assignment dan kuliah yang bakal mendatang. Malas seakan-akan ingin mencuba bermaharajalela dalam diri si Miyo ni. *pergehhhhh ayat apa kau merapu ni* okey mari kita kembali kepada tajuk asal entry kali ini. 

It's time to move on. Move on dari apa? Daripada segalanya. Dari semua yang cuba untuk membuatkan diri ini sentiasa tinggal di belakang. Baru kau sedar Miyo? otokehhhh. Sudah masuk 6 tahun bukan? Walaupun aku cakap aku sudah let go tapi hakikatnya masih ada sisa-sisa tertinggal *demmm* yang tidak mahu hilang dan pergi. Kenapa? Sebab diri kau sendiri. Kau yang tidak mahu melupakan. I'm so childish right. But I won't regret my decision. 

Bila difikirkan balik, cara move on aku sebenarnya salah. Sebab itu aku masih rasa terikat. Masih susah melupakan. Mungkin. But time after time, I've begin to open up a little and try to understand myself a little more. What I want or what I need to do about my past. I've find out about this easy steps.

1. Make the decision to let it go.
2. Express your pain — and your responsibility.
3. Stop being the victim and blaming others.
4. Focus on the present — the here and now — and joy.
5. Forgive them — and yourself.

Bila aku tengok balik, aku memang salah dari langkah pertama lagi. Mungkin ya aku ada niat untuk melangkah ke hadapan, tapi aku lupa dalam masa yang sama aku mesti buat sesuatu dengan perasaan yang terbotol dalam diri aku. Aku lupa yang aku ada DIA. Aku lebih memilih manusia dan aku silap di sana. Mungkin juga aku terlalu menyalahkan orang lain dan buat diri sendiri sebagai mangsa keadaan walaupun sebenarnya itu salah aku sendiri. Bila aku terlalu mengingati masa lalu sampai tidak meghiraukan dan tidak nampak apa yang sudah terbentang di depan mata aku sendiri. Dan mungkin juga aku tidak memaafkan orang dan diri aku sepenuhnya hingga dendam dan rasa tidak puas hati bersarang dalam diri. Bila perasaan macam itu sudah bersarang makin mudah bisikan-bisikan masuk dan mendayu suruh kita tambah benci tambah mengingati semua.

And now, I'm officially removing you from my life. There will be no more you. No more us. I wish you the happiness in your life and my life also. I'm letting it go and set myself free.  







Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post